Šachová neděle 29.1.2017

29. ledna 2017 v 15:42 | Krolop Petr |  Šachy
Už je tomu pěkných pár let zpátky, kdy jsem hrál šachy v útulné hospůdce provozované panem Daliborem Hlaváčem v Domaníně. Tehdá, ovšem hrál Domanín ještě soutěž OP1 a já jsem hrál za béčko Hodonína. Nicméně, dnes stejně tak, jako před pár lety jsem zasedl za šachovnici proti Daliborovi Hlaváčovi. I dnes jsem naši partii vyhrál, stejně tak jako před léty. Ale přesto se tentokrát vůbec nejednalo o nějaké to dežavi. Vyhrál jsem v partii bez lesku. V partii kde bylo dobrých nápadů a myšlenek méně než málo. Ale po delším zápasovém půstu, jsem si s chutí a nakonec i dobře zahrál. A vo tom to, přece je !

6. kolo OP2: Domanín - Prušánky D 2 : 3



Dělnický dům ! Již poněkud omšelý venkovní název, jinak dobře vypulírované hospůdky, mně poněkud připomněl ty "staré dobré časy", kdy dělník byl ještě považován za důležitého a potřebného člověka. S příchodem kapitalismu se stal dělník něčím méněcenným a často zbytečným občanem. Dělníkovi, kromě opovržení a výpovědi, kapitalisté nic nedarují a nedají. Dělník nemá nárok na nemocenskou a mnohdy ani na tu almužnu, které se stále nějakým nedopatřením říká v Česku plat. Lépe jsou na tom i ti feťáci, ti mají nárok na jakousi údajnou léčbu i feťácký vercajk a to samozřejmě grátis. Jsou to přece, prý lidé, tak nevím.


Pohled na zápis o utkání.


Pohled na 1. a 2. šachovnici. Na té druhé šachovnici proti sobě zasedli Fr. Dryšl (bílé) a Vl. Wrhel (černé).


Pohled na poslední 5. šachovnici, kde se střetli Vojtěch Kachlík (bílé) s Richardem Březovským (černé).


Pohled na 3. a 4. šachovnici. V popředí bojuje na 4. šachovnici Jar. Švásta (bílé) proti domácímu Václavu Rouzkovi. Tato partie skončila poměrně brzy a to pěkným vítězstvím Járy Švásty.


Co se vydařilo Járovi Švástovi na 4. šachovnici, to se vůbec nevydařilo Fr. Schottlovi (černé) na 3. šachovnici v partii proti Renému Baladovi (bílé). Z partie ostré jako žiletka, překvapivě vyšel jako vítěz domácí mladík René Balada.


Pohled na 1. a 2. šachovnici domácího Domanína: 1. Dalibor Hlaváč, 2. Vladimír Wrhel. Ten prvně jmenovaný D. Hlaváč, trošku nešťastně prohrál partii s autorem tohoto článku. Zatímco, Vl. Wrhel naopak štastně dovedl partii s Fr. Dryšlem ke svému vítězství, když ovšem v průběhu partie nabídl remis, kterou Fr. Dryšl odmítl.


V dnešním zápase mě upřímně řečeno nejvíce zaujal tento Music Box. Hodit tam pár pětikaček, to by byl nářez !


Pohled na Františka Dryšla (bílé) na 2. šachovnici. Fr. Dryšlovi se podobně jako mně, v soutěži OP2, příliš nedaří. Fr. Dryšl odmítl remízovou nabídku ve Vacenovicích a prohrál. Dnes si to v Domaníně zopakoval.


Tato partie na 5. šachovnici skončí jako poslední. Za stavu 2 : 2 bylo nutné, aby Richard Březovský dovedl partii s Vojtěchem Kachlíkem k vítězství. No, podařilo se.


Fr. Dryšl (bílé) - Vl. Wrhel (černé).


Pohled na 3. a 4. šachovnici Domanína (3. René Balada a 4. Václav Rouzek).



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vrcholným zápasem 7. kola soutěže KP2C měl být a zřejmě byl zápas Hodonín - Kyjov. Díky Romanovi Matulovi zde publikuji několik fotografií ze zmíněného zápasu, včetně zajímavé partie Matula -Trávníček.

V 7. kole soutěže KP2C se tedy v Hodoníně hrálo veliké šachové derby : Hodonín - Kyjov, které by svojí důležitostí i velikostí, zcela jistě hravě zastínilo i takové tradiční, věhlasné, pražské, fotbalové derby Sparta - Slavia. V tomto velikém a nesmírně důležitém zápase, nakonec hosté z Kyjova po dramatickém průběhu zápasu prohráli v tom nejtěsnějším poměru: 4,5:3,5, když v průběhu zápasu vedli dokonce už 0 : 2 ! Ale i zde nakonec platilo stále aktuální "jenže"....



Pohled od šachovnice 4 - 1. V popředí na 4. šachovnici přemýšlí hodonínský Petr Trávníček (černé). Vedle něj hraje na 3. šachovnici Roman Pešák (bílé) proti Martinovi Kladňákovi (černé).



Pohled od 1. šachovnice. Zde se střetli dva dlouholetí lídři svých týmů: Hodonínský Michal Provazník (bílé) a kyjovský Miroslav Zubalík (černé).


Dlouholetá opora a dvojka hodonínského šachu Petr Trávníček. Ačkoliv se nechal v soupisce hodonínského týmu skromně odsunout až na 4. šachovnici, přesto je bezesporu stále druhým nejlepším hráčem hodonínského týmu.

Když jsem přehrával partii Matula - Trávníček do pgn, zajímal jsem se pochopitelně jak přítel Fritz tuto partii vidí. No, Petr Trávníček měl v podstatě celou partii lepší hru. Nicméně, ani Roman Matula nehrál nijak špatně a remízu si zasloužil.




Pohled od šachovnice 5 - 8. Na té 5. šachovnici padlo nakonec rozhodnutí. V popředí sledujeme aktéry 5. šachovnice: Tomáše Vlčka (bílé) a Jirku Neduchala (černé). Za stavu 3,5 : 3,5 se dohrávala tato partie. Partie dlouho vypadala na remízu a Jirka Neduchal tedy i remízu Tomáši Vlčkovi nabídl. Jenže, ten ji tvrdošíjně odmítl, hra pokračovala a on ji dokázal dovést k vítězství a navíc i už k nečekanému celkovému vítězství domácího, hodonínského týmu !


Na poslední fotografií vidíme šachovnice 8 - 5. V popředí na 8. šachovnici hraje domácí Jiří Myšulka (černé) proti kyjovskému Janu Čechalovi (bílé). Partie skončí remízou.

Na závěr by se slušelo ještě zmínit výsledek zápasu Šachy Hošťálkova - Podlužan Prušánky 6 : 2, tedy zápasu 7. kola 2. ligy skupiny E. Pravda, neočekával jsem zrovna vítězství Prušánek, možná však mohla býti prohra méně výrazná. Jenže, ...

Kp.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Václav Vaněk Václav Vaněk | 29. ledna 2017 v 19:01 | Reagovat

V dobách před kapitalismem se dělníckým povoláním trestalo za nesouhlas s politikou KSČ (na př. Emil Zátopek a tisíce dalších). Kdo vás dnes trestá za nesouhlas s politikou kapitalistickou?Který dělník nemá nárok na nemocenskou? Za dnešní almužnu je u nás dvakrát tolik aut, jezdí s třikrát víc na zahraniční dovolenou než za "perfektní" platy komunistické. Proč se československým dovolenkářům v zahraničí říkalo "konzerváři"?

2 Petr Krolop Petr Krolop | 29. ledna 2017 v 19:16 | Reagovat

[1]: Ano, pane Vaňku. Souhlasím. Za nesouhlas s politikou KSČ se trestalo dělníckým povoláním. Kdo nepochleboval komunistickým papalášům, tak byl jen obyčejným dělníkem. Ovšem, dnes kdo není vychytralým, "podnikavým" kapitalistou, tak je na nejlepší cestě stát se bezdomovcem. Mám trošku pocit, že je to o něco horší a drsnější trest.
Co se týče těch dovolenkových konzervářů, tak to možná bylo i tím, že na dovolené do zahraničí jezdili i a především obyčejní lidé - dělníci. Zatímco dnes tam jezdí především tzv. celebrity.

3 Petr Krolop Petr Krolop | 29. ledna 2017 v 19:29 | Reagovat

Vlastně, bych rád dodal, že tento článek by měl patřit čisté šachové hře, nikoliv špinavé politice. Skutečnost, že občas uklouznu kam nemám,to bude nejspíše nějak osudový.

4 Lubomír Řičica Lubomír Řičica | 29. ledna 2017 v 19:43 | Reagovat

Václav Vaněk: Tak už to v životě chodilo, chodí a chodit bude. Za tzv. socialismu bylo tak zle, že by mnozí ti, kteří tehdy cinkali klíči, aby se režim změnil, by dnes už jistě necinkali...Máme domkracii, to máme. Já osobně mohu v práci projevit svůj názor, to fakt mohu...a odpověď? Vám se u nás v práci nelíbí? Můžete jít...Ale tato debata na tyto stránky nepatří...

5 Josef Doxanský Josef Doxanský | 29. ledna 2017 v 20:10 | Reagovat

[1]: Nebyl Emil Zátopek přece jen svým povoláním původně dělníkem? Na "výsluní" se dostal obrovskými úspěchy v lehké atletice a za ně byl také tehdejším dnes odsuzovaným režimem povyšován na žebříčku hodností v armádě.Byl manuálně velmi zručný, ale bez vzdělání a to i "vojenského".Ostatně po jisté době co byl v nelibosti tehdejších mocných šel, jak se říká "ke křížku" (prostě se navenek zase "otočil" a skoro se mu ani nedivím, mimořádně zásadový člověk ve vztahu k jiným lidem  zase dvakrát nebyl) byl i oficiálně uznán opět jako mimořádný atlet, což si mimochodem ale zasloužil.A s tou nemocenskou je to trochu podezřelé, ne ojedinělé případy jsou i takové, že v několika podnicích  (zvláště menších) čekají lidé na mzdu i několik měsíců. No a zkuste aktivně obhajovat bývalý režim. Pokud jste na nějakém dobrém postu v zaměstnaneckém poměru tak z něho vyletíte rychlostí blesku a pokud na něm nejste, nemáte šanci se na něj dostat.O tom, zda nyní jezdí do zahraničí více lidí než dříve, nemám hodnověrné informace. V médiích se ale samozřejmě dovídám, jak tzv. "celebrity" jezdí i několikrát za rok na exotickou dovolenou a ty zřejmě s sebou opravdu konzervy nevozí. Pokud jedou ale "obyčejní lidé", třeba i z mé vesnice, všichni si s sebou vozí "konzervy", takže z tohoto úhlu pohledu se pro ně nic nezměnilo. Opět je to Jadran, případně Balaton , výjimečně  (třeba přiznat, že ale o něco více než dříve) Itálie či např. Řecko.
Co říci závěrem? Je zcestné jen černobílé vidění. Před převratem bylo mnoho lepšího, bylo i dost věcí jako dělaných pro kritiku, ale nelze tvrdit, že se dnes jako mávnutím kouzelného proutku všechno stalo dobré. I dnes je toho zlého děsně moc.

6 Josef Doxanský Josef Doxanský | 29. ledna 2017 v 20:23 | Reagovat

[2]:Na mnoha místech například na univerzitách, zvláště lékařských fakultách a také přírodovědeckých bylo celá řada "nekomunistů" ( nebyly to tzv. nomenklutární kádry).I na škole, kde jsem působil, byl ve funkci zástupce ředitele nekomunista.No a o tom, že drtivá většina učitelů na všech stupních nebylo v KSČ je také přece všeobecně známé. Jednalo se zhruba 10-15 procent ze sborů, kteří byli v KSČ. Mimo jiné i proto, že v chybné kádrové politice KSČ bylo přijetí z řad tzv. inteluktuálů značně omezené.

7 Václav Vaněk Václav Vaněk | 29. ledna 2017 v 20:27 | Reagovat

"Před převratem bylo mnoho lepšího, i dnes je toho zlého děsně moc".Vaši poslední větu jsem, z dovolením, trošku zkrátil. A teď ji ještě trošku upravím. Po převratu je mnoho lepšího, před převratem bylo toho zlého děsně moc.
   A dál už diskutovat o politice na tomto krásném šachovém vebu nemíním. Mně jenom do politické diskuse zde trošku nakopla lež pana Krolopa:"Dělník nemá nárok na nemocenskou".

8 Josef Doxanský Josef Doxanský | 29. ledna 2017 v 20:34 | Reagovat

[4]: Drtivá většina lidí, kteří  byli přítomni (do značné míry jako zvědaví diváci) na demonstracích si opravdu nemyslila co se před nimi vlastně děje. Ostatně se jim nedivím. Z tribuny řečníci nemluvili přece o pádu socialismu, o tom, že budou nezaměstnaní, že budeme začleněni do NATO, že z ústavy zmizí např. právo na práci, že dojde k rozbití Československa atd. atd.

9 Josef Doxanský Josef Doxanský | 29. ledna 2017 v 20:43 | Reagovat

[7]: Tak jak to pan Krolop napsal to samozřejmě přesné není. Jednalo se zřejmě o zkratkovité tvrzení na základě toho, co se kolem nemocenské děje, především, že hodně, opravdu hodně lidí i docela vážně nemocných se snaží "nemocenské vyhnout" jak "čert kříže".Jednak je procentově nižší než kdysi, jednak se ten, kdo nemocenskou nakonec přece jen musí "vzít" obává ztráty zaměstnání. Určitě i Vy byste mohl uvést  podobné případy ze svého okolí.......

10 Josef Doxanský Josef Doxanský | 29. ledna 2017 v 20:54 | Reagovat

Tak snad to Hodonínu konečně po mnoha letech vyjde a opět ho uvidíme v KPI. Viděl bych ho tam raději než třeba nějaké další brněnské družstvo.Už i proto, že jsem jako kluk právě v Hodoníně začal šachy hrát.Tehdy jsme se scházeli v Radničním sklípku a mně se tam docela líbilo.Každý čtvrtek se nás tam sešlo i kolem dvaceti a nejméně polovina z nich chodila zcela pravidelně.Ale to bylo více než před padesáti lety.......Přebor oddílu se hrál ve třech skupinách.V nejsilnější skupině A hráči I.VT a sem tam i II.VT(10 účastníků), ve skupině B hráči II.VT a sem tam i III.VT (12 účastníků). No a skupina C ve dvou odděleních po 7 hráčích). Skupiny B a C se vždy dohrály beze zbytku, ve skupině A to bylo horší.....

11 Václav Vaněk Václav Vaněk | 29. ledna 2017 v 21:01 | Reagovat

Žádný podobný případ o ztrátě práce z důvodu nemoci neznám. A sám jsem marodil během dvou let dvakrát. Jednou 4 týdny, podruhé 6 týdnů. A o nějakém vyhrožování propuštěním nebyla řeč. A ke komentáři č.8 toto: O zemích, kde nebyl a není socialismus, kde byli a jsou nezaměstnaní, které jsou v NATO, kde nemají v Ústavě právo na práci, se mluví jak o vyspělých zemích, které v životní  úrovni doháníme. Kolik nezaměstnaných uteklo sem, aby se tu nechali zaměstnat za naši "mzdu" a za naše ceny?

12 Josef Doxanský Josef Doxanský | 29. ledna 2017 v 21:05 | Reagovat

Tehdejší A-družstvo v KPII nastupovalo někdy v plné sestavě, jindy s několika méně zdatnými náhradníky. Musím se usmívat, protože toto neblahé střídání sestav vedlo k tomu, do značné míry ovlivňovalo situaci na 1.místě. Jednou nastoupilo proti 1.a 2.v příslušných kolech kompletní a tak oba zápasy vyhrálo. A protože proti jinému družstvu, které se motalo spíše na 3.místě nastoupilo v silně improvizované sestavě a  dokonce s jedním hráčem méně, jasně prohrálo a unožnilo tak právě tomuto družstvu, aby nakonec obsadilo 1.místo.No a ona postižená družstva, která měla tu smůlu, že proti nim hrál Hodonín v nejsilnější sestavě podala dokonce protest k řídícímu soutěže.Inu, i takové věci se děly. Vedoucí soutěže ale protesty odmítl s tím, že platí výsledky dosažené na šachovnicích.....

13 Josef Doxanský Josef Doxanský | 29. ledna 2017 v 21:22 | Reagovat

[11]: O jaké době to teď píšete? Když jsem studoval v Brně bylo každý den několik zaparkovaných autobusů například z Rakouska v blízkosti hlavního nádraží a jejich pasažéři se "rozprchli" nakupovat naše oproti rakouským například levnější a to výrazně levnější potraviny.V této době, pokud jste měl tuto na mysli, už opravdu nejezdí.V tom byste tedy měl pravdu.A nezaměstnaní (nezaměstnaní v pravém slova smyslu) se nemají dobře ani u nás ani "tam". I "tam" dochází k rozvratu rodin jako u nás, i tam beznaděj "utápí" spousta nezaměstnaných v alkoholu jako u nás atd. atd. No a kvůli tomu, že nemohl nastoupit pro nemoc do práce ve stanovenou dobu určenou zaměstnancem i přes včasnou omluvu, byl zaměstnavatelem propuštěn například i můj syn........A vím o dalších případech. Víte, možná by bylo dobré, kdybyste trochu vnímavěji sledoval co se skutečně děje i mimo okruh Vaší rodiny a Vašeho zaměstnání.Věřím, že pak byste přestal vidět jen černobíle......Ale dost toho.Jak správně napsal pan Řičica, neřádstva se děla, dějí a podle všeho i dít budou bez ohledu zda je vidíme či ne.

14 Václav Vaněk Václav Vaněk | 29. ledna 2017 v 21:23 | Reagovat

Aby nedošlo k nedorozumnění. Věta "Kolik nezaměstnaných uteklo sem, aby se tu nechali zaměstnat za naši "mzdu" a za naše ceny?" má znít takto: "Kolik nezaměstnaných uteklo sem do naší socialistické ČSSR, aby se tu nechali zaměstnat za naši "mzdu" a za naše ceny?"

15 Josef Doxanský Josef Doxanský | 29. ledna 2017 v 21:25 | Reagovat

Škoda, že Kyjov prohrál v minulém kole s "Durasem", teď se musí "bát" i o 3.místo, které by bylo jeho historickým úspěchem.......

16 Václav Vaněk Václav Vaněk | 29. ledna 2017 v 21:31 | Reagovat

Ad váš příspěvek č. 13. Dovedu si jasně představit, jak se z autobusu vyhrne regiment Rakušáků a letí do masny koupit si naše levné maso.

17 Josef Doxanský Josef Doxanský | 29. ledna 2017 v 21:34 | Reagovat

[14]: Tak to nevím, jezdili někteří ale na dlouhodobou "dovolenou" k nám, protože tady mohli s podporou v nezaměstnanosti" vyžít lépe.No a od nás v té době do "kapitalistického" ráje necestovali zcela určitě žádní naši nezaměstnaní, protože bez práce, aspoň "na papíře" u nás nikdo nebyl.........A ,prosím, budu rád, když této "přetahované" necháme.Jednak to ostatní nemusí zajímat,jednak nerad diskutuji s někým, kdo vidí jen to co chce vidět a ne skutečnost, která kolem nás panuje......

18 Václav Vaněk Václav Vaněk | 29. ledna 2017 v 21:47 | Reagovat

Takže oni kapitalističtí nezaměstnaní si k nám jezdili na dovolenou! Dobrý, hodně dobrý. Připomíná mě to ten vtip o rozdílu mezi našim socialistickým a kanadským kapitalistickým dělníkem. Žádný rozdíl nebyl. Oba si mohli zajet na dovolenou do Prahy. Ano, já chci vidět skutečnost, která u nás panuje a nechci už nikdy vidět skutečnost, která u nás panovala. Dobrou noc.

19 Josef Doxanský Josef Doxanský | 29. ledna 2017 v 21:49 | Reagovat

V té hospůdce, která je "královstvím" pana Hlaváče jsem taky dvakrát hrál, jednou rovněž s panem Hlaváčem, taky obě partie vyhrál.V podobném prostředí se mně vždycky hrálo tak nějak lépe, možná právě jsem byl na taková místa "naprogramován" právě Radničním sklípkem , kde jsem šachy hrát začínal (úsměv).

20 Josef Doxanský Josef Doxanský | 29. ledna 2017 v 21:56 | Reagovat

[19]: A Vám, pane Krolope, se v takovém prostředí asi hraje taky docela dobře, protože máte možnost udělat pár kroků do výčepu a objednat si jedno či dvě pivka, která jsou tím nejzdravějším nápojem(úsměv).

21 Petr Krolop Petr Krolop | 30. ledna 2017 v 17:54 | Reagovat

[20]: Víte, pane Doxanský, nedal jsem si nic, vůbec nic. Jednak jsem měl pivo i panáka doma ještě než jsem jel na zápas. A za druhé přál jsem si vyhrát, abych spláchl tu nepříjemnou pachuť nedobré hry a prohry s Jirkou Neduchalem. No, nakonec jsem vyhrál, ale nějakou spokojenost s partii určitě nemám. Hraju to jako kopyto. Pravda, v době kdy měl soupeř časovou tíseň tak já měl téměř hodinu k dobru, ale ta kvalita mé hry je žalostná.

22 Kalendovský Jan Kalendovský Jan | E-mail | 1. února 2017 v 12:03 | Reagovat

Zdravím všechny, bavme se prosím raději o našich šachových zápasech. Politiky je dost v té hrozné telce a nakonec i na Facebooku, kde někdy neodolám. Ale na krásném šachovém webu pana Krolopa?! Brzy uvidíte, jak ve stáří člověk blbne a ruka někdy předchází mozek (moje "vyhraná" partie s Frantou Křížkem skončila pro mne trapnnou nulou).

23 Václav Vaněk Václav Vaněk | 1. února 2017 v 13:33 | Reagovat

Neděle 20:27 (příspěvek pod č.7):  "A dál už diskutovat o politice na tomto krásném šachovém vebu nemíním. Mně jenom do politické diskuse zde trošku nakopla lež pana Krolopa:"Dělník nemá nárok na nemocenskou"." Že toto někdo tak rozvinul není moje chyba.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama